Forum Budowlane » Stolarka okienna i drzwiowa

    • 2 wpisy
    8 lutego 2008 18:21:47 CET
    Co należy zrobic jeżeli firma montująca drzwi plastikowe, zamontowała mi drzwi balkonowe poniżej balkonu i w taki to sposób zostały zatkane otwory odprowadzające wodę? proszę o pomoc , bo oni twierdzą że to obojętnie jak są obsadzone drzwi
    • 5 wpisy
    10 lutego 2008 12:38:01 CET
    Witam

    Niestety ekipa montująca drzwi jest w błędzie i dziwię się, że takich fachowców można jeszcze spotkać. Te otwory są po to aby odprowadzały wodę. Skutki mogą się uwidocznić dopiero po dłuższym czasie ponieważ mamy na razie łagodną zimę. W profilach wykrapla się woda i przy zatkanych otworach odpływowych będzie się gromadziła wewnątrz profila.
    Gdy nadejdą większe mrozy woda zamarznie i zacznie uszkadzać profil. Lód w miarę obniżania temepartury będzie zwiększał swoją objętość i rozsadzał profil od wewnątrz. Druga możliwość to woda znajdzie sobie ujście i zacznie wpływać pod wylewkę i wartswy izolacyjne, skutki wiadome. Proponuję zwrócić się na początek do producenta profila z którego zrobione są drzwi, ponieważ firmy montujące dosyć często są przedstawicielami takich firm i są przez nie szkoleni. Sprawę wyjaśni wtedy technink producenta profila. Jeżeli to nie odniesie efektu, ponieważ firma jest samodzielna, zostaje Panu jedynie oddać sprawę w ręce rzeczoznawcy budowlanego, który Panu przyzna rację a koszt eksperytzy i naprawy pokryje firma montująca

    Pozdrawiam
    Wiesław Dybał
    • 1 wpisy
    17 lutego 2008 18:32:03 CET
    witam zakladam firme i nie wiem ile powinien zarabiac pomocnik przy montazu okien ....
    • 9 wpisy
    9 lipca 2012 16:20:33 CEST
    To zależy od nakładu pracy,ale generalnie dla pomocnika stawki nie sa zbyt wysokie. Musisz wyczuć granicę,popytać wśród innych firm jak to wygląda. Pamiętaj,że o dobrego pracownika też jest trudno i należy o niego dbać.
    • 28 wpisy
    28 lutego 2015 18:50:48 CET
    Dużo krotko mówiąc, bo taki pracownik nie może siedzieć na tyłku tylko ciągle podnosić swoje umiejętności raz z rozwoje rynku okien. Wiem, że to wpis z 2008r. ale jakoś to mnie wzięło, bo 7 lat do tyłu nikt nie myślał o montażu w warstwie ocieplenia a teraz każdy Inwestor o tym marzy w miarę własnych możliwości budżetowych.
  • 28 lutego 2015 20:14:07 CET
    theme napisał/a:
    Dużo krotko mówiąc, bo taki pracownik nie może siedzieć na tyłku tylko ciągle podnosić swoje umiejętności raz z rozwoje rynku okien. Wiem, że to wpis z 2008r. ale jakoś to mnie wzięło, bo 7 lat do tyłu nikt nie myślał o montażu w warstwie ocieplenia a teraz każdy Inwestor o tym marzy w miarę własnych możliwości budżetowych.
    Dobry montaż zawsze w cenie. Ja się o tym przekonałem w stylu: mądry Polak po szkodzie, czyli drzwi źle zamontowane, potem naprawianie 2 x i teraz dopiero świadomość jak konieczne jest prawidłowe zamontowanie.
    • 23 wpisy
    12 marca 2015 21:57:13 CET

    O tym, że jakość usługi montażu jest istotna wiedzą wszyscy tylko w momencie zakupu o tym zapominają gdy oferta cenowa jest kożystniejsza. niestety wszystkie reklamacje sa bardzo czasochłonne i często kosztowne. Najgorsze jest to, że gdy montaż będzie źle wykonany to producent odrzuci każdą reklamację a sprzedawca będzie się starał wmówić, że wszystko zostało wykonane poprawnie.


    Ten wpis został zmieniony przez kluczykx w 12 marca 2015 22:03:54 CET"
    • 11 wpisy
    18 maja 2017 13:52:19 CEST
    I tu najważniejsza jest umowa na montaż drzwi. Trzeba zawrzeć w niej terminy, ceny i przede wszystkim zakres obowiązków i ewentualne kary umowne. Na montaż też udziela się gwarancji i w razie problemów to właśnie montażysta odpowiada za drzwi. Musi przyjechać i je poprawić (wyregulować) oraz odpowiada za uszkodzenia których mógł dokonać. Przyznam się, że i ja podczas montażu wyłamałem zawiasy z drzwi Erkado Herse, ale to była moja głupota, bo nie sprawdziłem tego, że były za mocno dokręcone i jak założyłem skrzydło to zrobiła się dźwignia przy zamykaniu. Takim czymś można było orzechy kokosowe na pół łamać, a co dopiero zawiasy z ościeżnicy wyrwać. Musiałem niestety popracować za darmo, bo ościeżnicę trzeba było odkupić.

    Od tego czasu chętniej jeżdżę na szkolenia, nie tylko do Erkado, bo zawsze można dowiedzieć się czegoś o montażu czy samych drzwiach. Na pierwszym szkoleniu utwierdziłem się, że to była moja ewidentna wina i jakbym poluzował zawiasy to nic takiego by się nie stało.
    • 27 wpisy
    15 lipca 2017 22:17:05 CEST
    napisz pisemną reklamację
    • 11 wpisy
    18 lipca 2017 15:57:36 CEST
    Reklamacja ZAWSZE musi mieć formę pisemną. Czy to elektroniczną (e-mail) czy papierową (druk producenta czy zwykłe pismo). Musi być opatrzone datą przyjęcia reklamacji przez przyjmującego (... reklamacje otrzymałem dnia ...). Dzięki temu można zachować odpowiednie terminy jakie obowiązują w Polskim prawie.
    • 28 wpisy
    22 sierpnia 2017 16:51:04 CEST
    Dodam jeszcze, że reklamacja MUSI być przyjęta przez np sklep w którym były kupione drzwi. Sprzedawca ma obowiązek ją przyjąć. Co z nią z robi dalej to już inna kwestia. W przypadku małych usterek (często chodzi o regulację) to tak na prawdę on lub montażysta odpowiada za towar. Producent udziela gwarancji na to, że drzwi przez 2 lata będą działały poprawnie i że do momentu przyjazdu i odpakowania nie noszą uszkodzeń.
    Warto też przycisnąć sklep w razie problemów z drzwiami aby ktoś ze sklepu przyjechał i ocenił co się stało. Jak pisałem wcześniej - 99% przypadków polega na regulacji drzwi i to powinien robić sklep albo właściciel drzwi, bo serwis producenta nie jest od takich rzeczy.

Szybka Odpowiedź